نمايشگاه ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان يزد گشايش يافت


اولين نمايشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد به مناسبت آغاز سال نو هجري شمسي روز شنبه در محل دبيرستان ايرانشهر يزد گشايش يافت.

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اين استان، هدف از برگزاري اين نمايشگاه را شناساندن صنايع‌دستي و جاذبه‌هاي گردشگري اين استان به مردم به ويژه مهمانان و مسافران نوروزي ذكر كرد.

علي اكبر كاظمي در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اين نمايشگاه انواع صنايع دستي از جمله سفال، چيني، قاليچه‌هاي دست بافت، زيلو، گليم و انواع پوشاك‌هاي سنتي به نمايش گذاشته شده است.

وي اظهار داشت: همچنين در اين نمايشگاه، اطلاعاتي از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي استان يزد در قالب برشور و پوستر به بازديدكنندگان ، گردشگران و مسافران ارايه مي‌شود.

كاظمي تصريح كرد: در كنار نمايشگاه ياد شده، صنايع دستي استان‌هاي اصفهان، خراسان رضوي و همدان نيز در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وي اظهار داشت: در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه، جشنواره غذاهاي سنتي استان يزد برگزار خواهد شد كه تعدادي از آشپزهاي استان يزد در مدت دو روز با طبخ غذاي‌هاي سنتي با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري يزد گفت: در پايان اين جشنواره نفرات برتر انتخات و جوايزي به آنها اهدا خواهد شد.

نمايشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد به مدت يك هفته براي بازديد عموم داير است.

استان يزد بيش از ‪ ۳۰‬نوع صنايع دستي و شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي و فرهنگي شناسايي شده دارد.

به گفته مسوولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد پيش بيني مي‌شود امسال بيش از سه ميليون نفر گردشگر و مسافر نوروزي به اين استان سفر كنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا